Ege’den Denize Bırakılmış Bir Çiçek / DATÇA
8 Yılda Datça
Çok Değişmiş..! Değişiklik Görüşlerimizi
de Değiştirdi..!
İstanbul’dan İzmir otoyolu…
Bursa, Balıkesir, Manisa… ve İzmir… 426 kilometre… Oyalanmadan İzmir Denizli
otoyolundan Aydın çıkışına… Muğla geçildikten sonra, 670 metre rakımlı Sakar Geçidi… Yukarıdan
aşağıya bitmeyen virajlarla 9 kilometre, %10 eğimli... İnerken Gökova körfezinin
doyumsuz görseli büyülüyor. Manzaranın hipnozuna dalmayın… Sakar virajları
kazalarıyla ünlenmiş. Sakar’ın sonunda karşıya Ortaca’ya ve Muğla’nın,
Marmaris’in, Datça’nın havaalanı Dalama’na… Fethiye’ye, Kalkan’a, Kaş’a,
Demre’ye, Finike’ye… Antalya’ya kadar yol var… Tam sağa, okaliptüs ağaçlarının
gölgelediği eski yola paralel geniş
asfalttan Marmaris’e…
İnişli-çıkışlı, virajlı 67 kilometrelik Datça yolunun başlangıcı… Ve ilk rampa… Datça yarımadasının dağlık ve engebeli arazisinde ilerleyen yolda, sayısız viraj dönülüyor ve sayısız çıkışlar-inişler... Asfaltta bozukluk yok, temiz... D-400 devlet karayolu Datça’dan başlıyor ve Hakkâri’ye kadar gidiyor veya Hakkâri’den Datça’ya… Tam 1.917 kilometre. İlginç…
Datça yollarında acemi sürücüler araç kullanmasınlar. Sıradan sürücüler bile bayağı zorlanırlar. Bir virajdan çıkılıyor, hemen diğer viraja giriliyor. Yolun iki yanında kâh Ege, kâh Akdeniz manzarası… Marmaris-Datça yolu arazi yapısına uyularak yapılmış. Yol zorluğu nedeniyle Datça şimdilik kısmen bakir kalmış gibi…
Marmaris’ten çıkıp da azbiraz gidince sola ayrılan yol Hisarönü, Selimiye, Bozburun’a doğru gidiyor. Selimiye’den önce, ilginç bir doğa olayı var, Kızkumu… Kızkumu’nda insanlar adeta denizin üstünde yürüyorlar.
Marmaris Datça karayolunun onaltıncı kilometresinde Balıkaşıran kıstağından geçiliyor. Kıstak, kuzeyden güneye 800 metre genişliğinde. Kuzeyi Ege, güneyi Akdeniz… Güya, balıklar Balıkaşıran’da Akdeniz’den Ege’ye sıçrıyorlarmış.! Yoldan, Güneyde Akdeniz görünüyor, kuzeyde Ege görünmüyor.
Sonrasında Emecik Köyünden geçiliyor. Emecik yolun sağında, yamaçta. Deniz tarafına doğru yazlıkçıların villaları köyü bayağı büyütmüş. Köyün denizinde kumuylu ünlenmiş Karaincir plajı bulunuyor.
Kızlan, Reşadiye, Hızırşah köylerini ve Eski Datça’yı teğet geçerek, Datça merkezi konumunda olan İskele Mahallesinde kontak kapatılıyor. İstanbul’dan Datça’ya aşağı yukarı 900 kilometre… İstanbul’dan Aydın’a kadar otoyol konforunda yol alınıyor. Aydın, Marmaris arasında, Sakar Geçidi sayılmazsa, yol rahat sayılır. Marmaris’ten Datça’ya yol gerçekten zor, çok zor…
Datça’da ilk izlenim: mevsim henüz başlamadığı için, sessiz, sakin… Kalabalıklar gelmemiş. Bayramda kalabalıklaşır diyorlar. Caddelerde araç trafiği hemen hiç yok gibi… Konaklama tesisleri boş, araçlara yer bulmak gayet kolay. Çarşıda alış-veriş pek olmuyor. Dükkânlar geç açılıp, erken kapanıyor. Nisan Mayıs’ta gelenler Datça’nın tadını çıkarıyor.
Yapılaşma, Eğe’nin diğer turistik yerlerinde olduğu gibi, Datça’nın kaderi olmuş. Yerel yönetimler şehirlerini betonlaştırarak büyüttüklerini, geliştirdiklerini sanıyorlar. Gerçekte rantlarını büyütüyorlar.! Yazlık yerlerde 1 Mayıs – 30 Eylül arası inşaat yasağı olmalı. Datça inşaata 15 Haziran’a kadar izin vermiş. Karayolu kenarlarındaki büyük pankartlarda “Muğla’yı Geleceği Taşıyoruz” yazıyor. Nasıl yani.?! İnşaatla mı geleceğe taşıyacaklar.!?
02 Haziran 25 Datça
İlk 9 fotoğraf alıntıdır








Yorumlar
Yorum Gönder